Niyi Osundare : on the Threshold between Yoruba and English

“Niyi Osundare is not an English poet. He is a Yoruba poet who writes in English” (Stephen Arnold). This documentary was filmed in February 1999, during the International Conference on Anglophone African Literatures, “Thresholds”, organised by the Research Centre “Cultures Anglo-Saxonnes” at the Université de Toulouse II-Le Mirail.

12,00 € TTC

Disponibilité : Ce document n'est pas en stock mais peut quand même être commandé. Le délais de livraison sera de 1 mois.

On this occasion, the Nigerian poet and academic Niyi Osundare was awarded an Honorary Doctorate. The documentary includes an interview with Niyi Osundare as well as significant moments from both events such as poetry in performance and the intervention of writers and academics from several continents.

• Auteur scientifique FIOUPOU Christiane
  • Réalisateur BASTARD Bruno
  • Durée 60 min
  • Support DVD