An Interview with David Arnason

10 DVD en stock

A humorous voice from Manitoba, short story writer and academic David Arnason was filmed at the Université Toulouse II-Le Mirail in May 1997. He reads Girls and Wolf, his own personal version of Little Red Riding Hood, and speaks about his interest in revisiting fairy tales and Prairie tales. He answers questions about his literary heritage as a Canadian writer, about formalism and realism, his choice of the short form rather than the full-length novel, and the importance of short story writing in Canadian literature.

• Auteur scientifique FIOUPOU Christiane
  • Réalisateur JIMENEZ Jean
  • Durée 31 min
  • Support DVD